Få hjælp til angst ved en angstpsykolog

angst psykolog århus

Hvad er angst?

Faktisk så oplever alle angst fra tid til anden. Angsten kan vise sig som:

• Muskelspændinger
  • Svimmelhed
  • Hjertebanken
  • Svedeture
  • Panik
  • Frygt for at skulle besvime
  • Frygt for at skulle dø

Angsten kan også vise sig som:

Migræne, synsforstyrrelser, hylen for ørene, dårlig mave, søvnproblemer, anspændthed, spændingshovedpine, slappe lemmer, hukommelsestab og tankemylder. For nogle kan angstsymptomerne være en så almindelig tilstand, at man har accepteret at gå igennem livet med det kroniske ubehag angstsymptomerne medfører.

Hvornår
får man angst?

Angst kan opstå i et utal af situationer, og vi har brug for at kunne registrere, forstå og regulere vores angst for ikke at komme til at leve et liv præget af undgåelse af de situationer, mennesker og følelser, der vækker angst i os. For at leve et mere frit indre og ydre liv er det centralt at finde ud af, hvad der ligger bag angstsymptomerne.

Hvordan kan angst behandles hos en psykolog?

Angsten går ikke væk ved blot at ignorere den eller undgå den. Som psykolog sætter jeg sammen med dig fokus på at afdække sammenhængen mellem dine følelser, din angst og de forsvar og undgåelsesstrategier, du benytter dig af, for at undgå at få angst.

Sammen vil vi gennem terapien blive klogere på, hvad der driver din angst, og hjælpe dig med at kunne observere din angst, forstå din angst og regulere din angst. Du kan heldigvis få hjælp til din angst.

angst psykolog aarhus

Har du brug for en samtale med mig, så bestil tid nu.

Ønsker du at komme i gang med et terapiforløb? Eller har du spørgsmål til, hvilken hjælp du skal have?